onsdag 1 maj 2019

Nu har hon gjort det igen !!

Första Maj, ledigt 😛 visst Ă© dĂ© göööttt….
För nĂ„gra dagar sedan bestĂ€mde vi grabbar att lite Golf skulle sitta som en smĂ€ck. Sagt och gjort tid bokades och i dag var det dags. ☀Ni vet Annika Olsson min Fru ville ju ocksĂ„ med, men okey dĂ„.. HĂ€ng pĂ„...
TrÀffades pÄ klubben, men tyvÀrr sÄ var inte en av medspelarna pÄ topp, lite krÄngel med magen, men nie hÄl klara ju dom flesta.. Men tyvÀrr fick han ge sig dÀr, krya pÄ dig.
Upp pÄ första Tee, redan hÀr skulle man ju packat ihop klubborna, första bollen inte lÄngt om man sÀger sÄ, som vÀl Àr sÄ har vi ju ALLTID en Mulligan pÄ hÄl ett. (Ni som lirar golf vet) för er andra Àr det en frislÀng, ny boll och nytt försök, dom andra behövde ingen Mulligan lÄnga och raka slag, nu min andra boll, kanooon trÀff, men snett nÄtt sÄppas, och sÄ var den bollen borta.
Snett och vint, och sÄ höll det pÄ, kommer till hÄl nie och nu höll jag pÄ att slÄ en Hole in one, sÄ jÀv... nÀra, hade ju passat bra efter dom första hÄlen nÀr man spelar som en kratta.
Men det var ju i alla fall en fin kvÀll.
SÄ helt plötsligt stod striden mellan min Fru ni vet Annika Olsson och Jonny Ringmark, vem som vann ?? Ja gissa ??
Det Àr dÄ mÀrkvÀrdigt vilken tur den kvinnan har och som lök pÄ laxen sÄ sÀnkte hon sitt HCP ocksÄ..
NÀsta gÄng fÄr inte hon följa med, lite jobbigt..
Golf hur kul é dé dÄ..
SKIT KUL !!!

2 kommentarer:

  1. Samma min som nĂ€r han förlorade i Sequens, du fĂ„r prova med boule đŸ€ŁđŸ€Ł. Grattis Annika đŸŸđŸŸ, Ă€ven Sven grattar .

    SvaraRadera
  2. Du ser lite ledsen ut... :-(

    SvaraRadera