onsdag 31 juli 2019

Sista dagen som arbetare....

Ja då var dagen D här...
Nu är man arbetsbefriad fram till 2021-02-28 och därefter är man Pensionär på "Riktigt"
Visst är det vemodigt och gå runt och säga hej då till alla gooa arbetskamrater, man har ju ändå varit på denna arbetsplatsen i 40 år och 2 månader 😰
Nu har man ju varit på tre olika platser i företaget, driftoperatör, huvudskyddsombud och nu arbetsmiljöingenjör så man känner sig ju lite som en "hoppjerka" 👀

Tja riktigt över är det kanske inte ändå, min chef Sonja, förresten så tror jag nog att hon toppar listan på BÄST chefer som jag har haft under åren, hon é GOO och då menar jag på riktigt !!! 😇
Fick frågan om jag skulle kunna tänka mig och hoppa in på timmar om det kniper och det gör jag gärna, så jag har kvar mitt klädskåp och passerkort så man har ju inte riktigt "klippt" med jobbet..🏭
Som man längtar....

Kom in på kontoret och då låg där en stor chokladkartong från vår städare Jorge, inte ett öga är torrt, men det värsta var att han hade gått hem så jag fick inte tackat honom. Blev bjuden på en god lunch på Jordhammar herrgård. Kanoon då det var fiskpudding i vår matsal på jobbet, när man sedan kommer upp igen till Perstorp ja då får man reda på att vår Franske kock har lagat Stekt fläsk med löksås till mig då det är min sista dag... In i restaurangen och snackade med kocken, så nu har jag två portioner stekt fläsk med löksås i kylen, så i morgon... mums 💪

Som ni alla vet så har man ju vissa favorit platser då man fikar, vi har något som vi på vår avdelning kallar "Blå Grottan" beror kanske på att möblerna är blåa 🙊
Undertecknad har en fåtölj som är märkt med "Min Plats" och vad händer när man har två veckors semester… Jo då passar min ersättare och en driftingenjör på att möblera om hela "Blå Grottan" men skojar dom, en annan har ju inte ens gått hem och dom plockar bort "MIN" fåtölj och ställer allt på ända... Vad händer, man är ju inte ens "kall" ännu...💨
Sen att det blev kanon bra hör ju inte hit, så här har vi ju alltid haft det...😡 Inte nog med det, man har skyltat om min plats också...

Jaja men frukosten blev i alla fall lyckad som undertecknad bjöd på..🍖

När man sedan kommer hem efter en "jobbig" dag man var ju i princip helt slut, vad händer jo min fru ni vet den där Annika Olsson har laddat hela kylen med CHAMPANG, jo man tackar...🍹

Men innan vi korkar upp så var man ju tvungen och åka ut och spela en golfrunda, jo jag slog faktiskt frugan...
Så nu får man börja fundera på vad man skall göra i morgon Torsdag, ni fattar vilka problem som hopar sig….😳
Min efterträdare Magdalena Ahl
 vid dagens frukost. En av dom skyldiga vid 
om möbleringen 
Jag och Olsson. Olsson är den till höger.

Nu är alla X i fyllda..

Om möbleringen, kolla skylten....

Den "Nya" skylten

Nu é man på gång














1 kommentar:

  1. BEHÖVER DU ETT DRIVT LÅN EMAILL OSS NU FÖR DIN FASTLÅN
    (remy.credit111@gmail.com) whatsapp: +46769618757
    behöver du ett lån ??, Vad är dina finansiella behov? Vi ger ut lån från minst 1000kr till högst 100.000.000,00kr med behaglig varaktighet som sträcker sig från 1 till 50 år till en mycket reducerad ränta på 2%. Behöver du ett affärslån? Behöver du ett personligt lån? Vill du köpa en bil? Vill du refinansiera? Behöver du ett inteckningslån? Behöver du ett enormt kapital för att starta ditt affärsförslag eller utbyggnad? Har du tappat hoppet och tror att det inte finns någon väg ut och dina ekonomiska bördor fortfarande kvarstår? Tveka inte att kontakta oss för eventuellt affärssamarbete Kontakta oss via e-post: remy.credit111@gmail.com whatsapp: +46769618757 Vi har ett lån till dig'

    SvaraRadera