måndag 15 februari 2021

Nu börjar det ordna upp sig.....

Som jag har väntat......

Som jag har nämnt i några tidigare inlägg så är det ju dags att förnya mitt körkort, då mina behörigheter går ut 2021-03-21. En annan har ju en släng av hjärtproblem (bypass typ fem nya kärl) och en liten diabetes diagnos men vadå det finns ju dom som har det värre.....

Men som sagt detta har ju även Transportstyrelsen koll på och då vill ju dom ha lite intyg från olika läkare. Så i september var jag hos läkaren på vårdcentralen som jag har skrivit om tidigare, läkaren missade ju ett par X-rutor så jag fick ju tillbaka detta protokollet plus ett till, oki.

Kontaktade läkaren igen och fick en tid relativt snart, tror det var i november, in till läkaren och han börjar fylla i den nya listan som jag fått från Transportstyrelsen, kommer till sidan två (2) då tittar läkaren upp och säger, "men här kräver dom ju ett arbetsekg" så nu måste jag skicka en REMISS till Kungälvs sjukhus... Skojar dom ?? Jag skall ju köra mina fordon inte dra dom runt för hand....

Så remissen gick till sjukhuset och jag fick en tid på sjukhuset den 4 februari, kommer dit tror att jag skall cykla men IKKE !!! Nä nu skall jag in på en undersökning med ultraljud på hjärtat, visst det är ju Kanoon då får man ju koll på hur det står till med hjärtat blev ju bypass opererad 2003.

Kommer in på rummet då frågar överläkaren om det är ok om han har med sig en läkarstudent, helt ok för mig... Läkarstudenten utför den första delen av undersökningen och han kollade precis ALLT !!!

Sedan var det dags för ultraljud, nu tar överläkaren över, jag ligger så jag kan kolla på skärmen och så drar dom igång, gissa om läkarstudenten frågade om detta... Nu känns det som man kan allt om hjärtat, riktigt intressant sedan blev det ju inte sämre när läkaren tycker att hjärtat såg ut som på en nyfödd och att min bypass var helt ok..

Klart, på med kläderna och då säger läkaren att han hade kunnat skriva klart mitt intyg till Transportstyrelsen men eftersom jag skall ha mitt C kort också så måste jag genomföra ett arbetsekg också.... Puh

Så en dag ringde dom från sjukhuset och sa att dom hade fått ett återbud, YES jag tar den tiden direkt..

Idag måndag 15 feb kl 13.30 stövlade man in till rummet där cykeln stod, en sköterska skulle sätta på alla elektroderna på bröstet inför arbetsekg, det första hon säger "oj då, här får vi nog raka lite" SKOJAR hon ?? Nä IKKE hon ger sig på den håriga MANLIGA bringan, jag säger det, TUR det är vinter så man inte behöver gå på badstranden..

In kommer två (2) hjärtläkare, så var det dags, upp på cykeln. Då säger den ene läkaren att jag såg lite vältränad ut, kunde ju inte annat än att hålla med... Så vi lägger upp motståndet lite högre med en gång så slipper du cykla så länge.. Puh  sedan börjar dom prata om Världsrekordet på 10 000 meter i skridsko, så nu börjar man nästan bli nervös på riktigt...

Oki nu kör vi, om ni har gjort ett arbets ekg ja då vet ni att det inte finns några nedförsbackar utan bara uppför. Man skall hålla en jämn takt typ så länge man orkar under tiden mäter dom hjärtat och puls sedan får man tala om hur jobbigt det är och om man har ont i bröstet..

Så efter typ 7 minuter orkade under tecknad inte mer, nu äntligen fick man lägga sig på britsen där dom kollar hjärta och puls, efter typ 4 minuter var man normal igen..

Så enl läkarna föreligger inga hinder för att få köra tunga fordon, men man vågar väl inte ropa hej förrän man har fått ok från Transportstyrelsen...  Som man väntar !!

Idag är det två (2) år sedan min chef Sonja Blom ringde mig i Spanien och talade om att jag hade fått ett avtal så jag kunde sluta 18 månader tidigare än då jag skall gå i Pension och den 28 februari slutar jag på Perstorp Oxo efter 42 år, tiden går...

Så från den 3 Februari har man ju haft två (2) jobb, Perstorp och Staten....😁

Appropå Pension, jag har ju pratat en del om kungälvs sjukhus så på fredag skall jag dit igen !! denna gången för ultraljud av Stora Kroppspulsådern, det får alla som är över 65 år ( frivilligt)...

Sedan har man ju fått ett kort från Västtrafik så nu åker man ju gratis med dom, kan åka ända till Köpenhamn på detta kortet...

Och som lök på laxen 5% på ICA som jag skall handla...

Så nu väntar man bara på våren så man får ta ut dom JÄV... Golf klubborna igen och få stryk av, ja ni vet hon den där Min Fru Annika Olsson  💖

Sist men inte minst så väntar man ju bara på att man skall få sitt Vaccin, håll ut och håll avstånd 💪



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar