tisdag 13 augusti 2019

Nu har det gått 14 dagar sedan man blev arbetsbefriad..

Som man har fått JOBBA !!! 🙉
Först skall Husbilen på service, inga större problem, ner till Götet och in på MAN verkstaden. Kommer ner lite tidigare typ halv sju, kanske en kopp innan den skall in på verkstaden men vad händer ?? Jo dom gubbarna på den verkstaden var då morgon pigga, porten öppnas upp direkt och bussen körs in med en gång... Hann ju inte ens få ut cyklarna..
Ok, var hittar man kaffe så här tidigt på morgonen, jo naturligtvis på Mc Donalds, frun och undertecknad cyklar dit, ja ni vet min fru den där Annika Olsson, hon var också med till Götet. 💓

Nu har det ju varit ett helt ok väder ett tag innan vi kom ner med bussen, nu till min fråga tror ni att det regnade den dagen som vi måste tillbringa i Göteborg... ⛈ Men vadå affärer, det finns ju affärer i denna staden.. Yes 👌 Visst nu är ju klockan runt 08.00 och när öppnar dom i denne stan då, jo just det 10.00… Hur tänkte dom där.. 👀 Men å andra sidan blev det ju billigt.... Men frun hittade naturligtvis ett par byxor o lite annat smått o gott, dom kan då hitta allt dom små liven... 💖

Efter en lååååång dag så var bussen servad o klar, gott nu känns det bra...🚌

Frun jobbar ju vidare och det "Bästa" är ju när hon jobbar Natt.. Jag och Olsson kan bre ut oss i bingen, vi är KUNGAR då... Men det bästa av allt är ju när lilla frun kommer hem på morgonen med FÄRSKA frallor, é dé Gött eller !!! 😋 Det jobbiga är ju att man skall vara tyst hela dagen eller så länge hon sover o dé gör hon lääänge…

Vad händer då hon jobbar dagen då ?? Jo då "åker man på" att STÄDA o att HANDLA.. hur kul é dé då... Men sluta nu, skall det vara så här...😤 Jag skall ju vara arbetsbefriad, men IKKE !!!

Sedan vill ju Olsson ut och traska, typ flera timmar...🐾  Sedan att man kan hitta en och annan kantarell gör ju inte ont.

Men så närmade sig helgen, upp till bygget på ställplats nummer två och "nya" Jobbet...
Behöver köpa lite virke, inga problem bil finns och en hästtransportkärra, bara att låna och hämta, men IKKE !!! Jag får ju inte köra detta ekipaget, för tungt !! Men skojar dom, bussen väger ju 8.5 ton och den får jag ju köra men inte en hästtransport...🐎  så nu fick man låna med sig Pernilla som chaufför, nu fick sig MANLIGHETEN en törn...😭

Virket hemma, så nu är två väggar klara och skall monteras, vilket kommer att ske inom en snar framtid.

Nu har det ju kommit en häst till på gården, så nu har nästa projekt börjat, ytterligare box
platser. Rivning av det gamla hönshuset, kul, tur man inte är allergisk mot damm.. 😷
Nått såppas ! Det kommer att bli kanoon….

Men så idag tog jag en "semester dag" och åkte lite Motorcykel, som man har längtat..😁






Typ 07.15 Mc Donalds

06.30 och bussen är i verkstaden.




















Jag o en staty. (jag till vänster)

È de gött eller....👌

Gatorna är tomma inte en butik öppen...




"Stor" städning

Ida hittade visst en fyrhjuling..😎

En vägg reglad o klar
Unnade mig en Semester dag...🙊
Här blir det nytt stall




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar