söndag 12 maj 2019

Helgen är slut...

Ja då var det dags att summera  innan man kryper till kojs, i natt är vi ensamma jag och Olsson, min fru ni vet den där Annika Olsson hon skall jobba i natt, en annan blir ju trött redan vid nie bläcket...😴så det där med att jobba på natten var ett tag sedan, tack o lov...
Så fort frugan drar händer något märkligt, Olsson som ALLTID skall vara med överallt försvinner som en avlöning in i sovrummet sedan ser man inte honom mer den kvällen, det är en riktig Mamme hund.. Olsson får inte vara i sängen på natten, frun sparkar ner honom, vad händer jo han smyger upp på min sida, där undertecknad sover som en stock och inte märker honom när han kommer upp..🐶

Men nu när vi är ensamma har jag inte "Hjärta" att putta ner honom, så han ligger bredvid mig hela natten, tror jag.... Nu é han nyklippt och tvättad så nu é han goo i pälsen.
Dagens bravader är Golf, vi hade en start tid vid 13 tiden, åker till golfbanan, SPÖ regn hur kul é dé då ?? Träffar på en av deltagarna i vår boll, vi bestämmer att en fika sitter ju som en smäck så kan vi ju fundera på hur vi gör.
Blev ju blöt redan då man gick från bilen till klubbhuset ca 50 meter...☂ +4 gör ju inte att humöret är på topp..
Blev bjuden på kaffet av min spelkompis, senare förstod jag varför. Vi sitter och sörplar i oss kaffet och bestämmer oss för i dag är det inget golfväder, ringer upp en annan lirare som skulle vara med och denne var helt med på våra planer att ställa in.
Telefonen ringer och det är min fru, ja ni vet.. hon undrar var vi är och vips så är hon i klubbhuset också. (Vi åkte två bilar för jag skulle iväg och hämta Olsson som har varit på kollo i Frändefors under helgen)
Min spelkompis, han med kaffet ni vet slänger ur sig en undran då när frugan har anlänt, typ skall vi inte spela nio hål ändå, nu när vi ändå är här !!?? Vem jag bara frågar VEM nappade på detta förslaget !!! Jo naturligtvis min Fru Annika Olsson.. Jaja jag får väl gå med också, nu kan man säga så att någon överdriven trängsel på banan var det inte..👀

Sedan skall ju mina medspelare tävla också, känns så där då jag befinner mig i en Formsvacka sedan några ÅR tillbaka, men man ställer ju upp..
Efter en sju åtta hål, ja då började det spricka upp och så blev det ett kanon väder, så det blev en promenad på en si sådär 4,5 timmar och någon mil, synd bara att man måste slå på en boll förstås..
Men jag blev i alla fall trea, det är inte fy skam, nu var vi ju bara tre men ändå...
Min kamrat Jonny Ringmark hade dock en hård batalj med min fru och på sista hålet avgjorde han till sin fördel, två (2) poäng skilde dom åt...
Tur för frugan, för annars får hon snart vara hemma då vi "Grabbar" lirar, vete Fa.. om hon inte la sig för att få vara med på nästa runda också.. Hmmm det har jag inte tänkt på, kan hon göra så...

Så roligt var det väl ändå inte...
I garaget hos svärmor har Annika sin frisörsalong

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar