fredag 5 juli 2019

Helgen anländer...

Ja då var Midsommar avklarad, lugn fin helg med BRA golf, ja inte av mig då alltså utan ja ni vet vem, min fru Annika Olsson, men denna gången vann hon inte utan blev bara tvåa …. hihi 😝
Nu har vi dock lagt fokus på Ställplats nummer två, den vid det "nya" jobbet i Frändefors.
Grunden klar check, plankor och reglar dit körda check.
Så nu var det bara att dra igång, vilket vi gjorde förra helgen. Lördag morgon BLÅ himmel i dag kommer det att bli varmt, men som tur är så blåser det en hel del...☀
Eftersom man inte är van vid att bli svett, så åkte tröjan av nästan omgående, nu kan ni ju tänka er en Muskulös kille på 63 vårar, svetten lackar och en brunbränd kropp glider runt på reglarna och lägger ut planken, skruvdragaren jobbar regelbundet med dom rostfria skruvarna..... 💪
Vinden o Solen smeker den muskulösa kroppen arbetet skrider fort framåt, det är som om det är en film 🎬
Sol denna Jä… SOL !!! Naturligtvis så brände jag mig på ryggen, jag menar vit man skall vara vit, nu é han RÖD och hade det inte Blåst såååå Jäv... mycket, ja då hade man ju känt hur det brände på ryggen 😤
Apropå ryggen, hur ont har man i den då efter en dag på ett altan däck, jag bara frågar...???
Svaret på den frågan är JÄ... ONT !!! En krabba är snabb i förhållande till undertecknad i detta läget, jag lovar för jag vet..
Ja ja nu är dock halva altan däcket klart, så nu är det snart dags igen, ryggen har ju slutat värka och solbrännan har snart slutat att klia, så....
Förra helgen var det konfirmation och då passade vi på mitt nya jobb och jag att bada, sååå göööttt…
Tillbringade rätt mycket tid i poolen, ryggen mot solen.... Man lär sig 🙈
Tog även en seger i GOLFEN, nu vet ju Ida inte riktigt hur man gör, men ändå en SEGER är ju ändå en SEGER...🏆
Apropå golf så drog jag och min fru ni vet Annika Olsson till Göteborg i måndags, vi drog direkt efter jobbet, ingen KÖ så jäv... göötttt…
När vi sedan vände hemåt från Götet, VA F.. har folk inga hem eller !!?? troligtvis inte för alla var ju på motorvägen och tror ni inte på …. att det var en bil som brann strax efter Kungälv, tvärstopp...
Smarta som vi är så svänger vi av vid Kungälv/Rollsbo, gamla E6 smart...
Ser nu motorvägen och nu rullar det på där, vi kanske skulle kört där, eller.....
Plötsligt KÖ, vägarbete men vad i Hel.... 😡 ena vägbanan avstängd, rö ljus efter mycket om och men, nu flyter det på, gott.. Fem minuter senare, TVÄRSTOPP igen, nytt rött ljus, kul..
Så efter lite om och men, nu bär det av, tre minuter senare, TVÄRSTOPP nä nu....💣💥
Till slut hemma igen, hur korkade é vi då, åka till Götet vid den tiden, men jag o frugan fick i alla fall en ny klubba som plåster på såret...👍 
Nu sjunger det lite på sista versen har bara åtta (8) arbetsdagar kvar och en intern kamp om "min" plats i fika hörnan är på G..👀 Får se vem som vinner denna "Guldsits"

Midsommar, nu é vi på G

Kommentarer överflödiga
Ryggont o Solbränna
Fullständig KROSS i golfen
Jag på nya jobbet

Stol striden 











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar